DIARI DE GIRONA - 2004
EL DRET DE COMPARTIR
Marc Vidal i Pou
...
Marc Vidal i Pou
...
Considero que el fet d'educar només té sentit plenament quan actua com a motor de cohesió social i de desenvolupament comunitari.
I tinc la sensació que l'acceptació frenètica de les demandes
d'aprenentatges d'una societat occidental cada vegada més histèrica, ens
estan allunyant a marxes forçades d'aquest sentit educatiu.
Ens
hauríem de plantejar que als nostres fills i les nostres filles, als
nostres alumnes, no els servirà de gaire per construir el món que els
espera saber molt i saber més que els altres, si no els ensenyem a ser persones que
tenen com a clau d'interpretació dels seus actes la vida que els
envolta, si no són capaços "d'interpretar el context per desenvolupar el
text" que hauran après.
...
...
Si
l'educació ha de tenir sentit com a motor de desenvolupament
comunitari, la immigració n'ha de formar part en igualtat de
condicions.Tant com els exclosos. Igual que els rics. Aquest és el
repte.
...
Hem d'oferir a tots els nens i les nenes sense exclusió, les mateixes possibilitats d'accés al coneixement, - també les possibilitats
materials -, que les que cada un de nosaltres donaria al seu fill o la
seva filla. Si això no es dóna a l'entorn familiar, s'haurà de donar a
l'entorn comunitari.
...
...
Hem de creure en la feina que hom fa; els polítics, creure en la tasca social que se'ls ha encomanat; els educadors, en les possibilitats dels seus alumnes; els ciutadans i les ciutadanes, en el dret a compartir del seu veí que és diferent.