divendres, 23 de gener del 2015

pd 298


PUNT DIARI / Dijous, 24 de gener de 1985
ELS ÒRGANS DE GESTIÓ
Àngel Guirado i Serrat

... No hi ha dubte que, segons com sigui la gestió de l'escola, aquesta pot portar el mestre al desencís. Està lluny l'etapa on la manca de participació del mestre en la gestió de l'escola venia donada principalment per la línia autoritària del sistema educatiu. Pares i mestres es veien impotents per construir un model d'escola progressista que eduqués per la llibertat i l'autonomia de l'alumne...
...
El mestre, component bàsic, cogestor de l'educació, s'ha trobat mancat de motivació per participar en activitats que no agraden massa, que exigeixen un horari extraescolar, i que fins poden ser contràries a les pròpies maneres de pensar i ser, desencadenant interferències, no necessàriament conscients, en la relació pedagògica mestres-alumne. Per altra banda, la intervenció dels pares pot ésser viscuda com una limitació dels poders que fins no fa gaire el mestre havia tingut. Fins i tot, ara, la línia que separa competències d'uns i altres no és clara a efectes pràctics, produint-se no poques picabaralles que han creat un recel mutu...