dilluns, 25 de maig del 2015

pd 414

...? .... 199?
¿APROVAR O SABER?
Joan Barril

Els informes sobre la institució escolar solen amagar el mal funcionament de la institució familiar. Els xavals fallen en els accents, però els pares no hi posen l'accent que caldria...
... No és l'escola la causant d'aquests desajustaments. L'escola n'és la víctima...
... El nostre és un país que només en els últims anys ha aconseguit revaloritzar l'escola pública gràcies a l'esforç vocacional dels mestres i al convenciment de les administracions educatives...
...
El problema de l'escola no és més gran, ni de bon tros, que la deserció dels pares davant d'un món competitiu i salvatge al qual s'està portant els seus fills. Valors, normes, principis o exemples no arriben de pares a fills. I no hi arriben perquè per primera vegada en molts anys s'ha interromput la transmissió de la sensibilitat i del coneixement entre les generacions. Els pares, requerits pel vitalisme forçat dels horaris excessius i desconcertats pels nous hàbits juvenils, es refugien en la seva condició de simples intendents de la nevera i deleguen en l'escola. Els pares no entenen els fills. Els fills no entenen els pares. I  l'escola paga per tots.