dimarts, 14 de febrer del 2017

pd 939

​EL PUNT, ​​Dijous​, 3 de novembre del 2005
"HOMO ZAPPING" (I)
Francesc Torralba Roselló
Ens trobem davant de nois i noies que viuen permanentment en un clima de dispersió, que estan saturats de missatges audiovisuals i que tenen greus dificultats per seguir un discurs oral, el procés de raonament o bé el fil d'una exposició. Els professors sabem prou bé que hem de fer mans i mànigues per captar l'atenció dels nostres estudiants, en ocasions, ens convertim en autèntics showmans. Els nostres estudiants no són aliens a la influència dels múltiples missatges externs que reben i amb molta dificultat acaben fent-ne una correcta síntesi. Caldria educar els nens en el silenci, en la capacitat de meditació i de concentració, també se'ls hauria d'ensenyar mecanismes per fixar l'atenció i no  viatjar d'un univers a l'altre en una espècie de papalloneig intel·lectual que no porta enlloc... L'homo videns acaba convertint-se en un homo zapping, en un tastaolletes que no sap res en profunditat, que amb prou feines té un esquema mental i un orde de valors i de principis sòlid... També se'l defineix com un home feble o líquid...