DIARI DE GIRONA - 2004
EL DRET DE COMPARTIR 
Marc Vidal i Pou
...
Marc Vidal i Pou
...
Considero que el fet d'educar només té sentit plenament quan actua com a motor de cohesió social i de desenvolupament comunitari.
 I tinc la sensació que l'acceptació frenètica de les demandes 
d'aprenentatges d'una societat occidental cada vegada més histèrica, ens
 estan allunyant a marxes forçades d'aquest sentit educatiu.
Ens
 hauríem de plantejar que als nostres fills i les nostres filles, als 
nostres alumnes, no els servirà de gaire per construir el món que els 
espera saber molt i saber més que els altres, si no els ensenyem a ser persones que
 tenen com a clau d'interpretació dels seus actes la vida que els 
envolta, si no són capaços "d'interpretar el context per desenvolupar el
 text" que hauran après.
...
...
Si
 l'educació ha de tenir sentit com a motor de desenvolupament 
comunitari, la immigració n'ha de formar part en igualtat de 
condicions.Tant com els exclosos. Igual que els rics. Aquest és el 
repte.
...
Hem d'oferir a tots els nens i les nenes sense exclusió, les mateixes possibilitats d'accés al coneixement, - també les possibilitats
 materials -, que les que cada un de nosaltres donaria al seu fill o la 
seva filla. Si això no es dóna a l'entorn familiar, s'haurà de donar a 
l'entorn comunitari.
...
...
Hem de creure en la feina que hom fa; els polítics, creure en la tasca social que se'ls ha encomanat; els educadors, en les possibilitats dels seus alumnes; els ciutadans i les ciutadanes, en el dret a compartir del seu veí que és diferent.
 
 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada