divendres, 17 de juliol del 2015

pd 466

EL MÓN / 309 - 24/3/1988
ELS PROBLEMES QUE NO RESOL LA REFORMA DE L'ENSENYAMENT
M. Victòria Corberó

...Hi ha una causa fonamental en el fracàs de l'ensenyament (em referiré només al públic, que és el que conec). Posant-hi remei s'arreglarien moltes coses. Aquesta causa fonamental és la manca de recursos econòmics... 
Una altra causa del progressiu fracàs de l'ensenyament és la massificació...  
a més estem oferint un producte que no satisfà els alumnes... 
i finalment els estem "enganyant", o ens estem "enganyant", quan diem que l'escola ja de ser un lloc per passar el temps el més agradablement possible. No tenim en compte que l'escola és un lloc de treball i d'aprenentatge, una tasca que, si bé cal que sigui satisfactòria, no s'ha d'oblidar que en molts moments és una tasca dura.
...
Els continguts continuen sent llargs, acadèmics, excessius per l'edat en què es proposen, deslligats de la realitat dels escolars, presenten les matèries deslligades... No s'està altre cop caient en el vici de proposar un ensenyament "per anar a la Universitat"?
... 
Ser mestre o professor continua sent socialment una mostra de fracàs personal...