Manel García Sánchez (Barcelona, 1967) Finlàndia. Una apologia de l'educació pública del nostre país (Arpa).
 Provocador i honest, optimista volterià ("el sistema educatiu del 
nostre país no està tan malament") però lúcid, parteix de la idea que 
una minoria tòxica de professors mina des de fa anys escoles i sobretot 
instituts i invisibilitza i desmotiva els mestres compromesos. Posa
 sobre la taula, doncs, un univers de gremialismes i victimismes, des de
 la jubilació anticipada com a fi aristotèlic únic fins a les baixes per
 malaltia sense gairebé cap control de l'administració i tolerades per 
una solidaritat gregària... Aquesta "minoria oportunista, amargada, ressentida, queixosa i 
incompetent", aviciada de greuges reals o imaginaris, ha anat calant i 
ha provocat l’expansió del "professorat desencantat", de manera que "un 
desànim fatalista" s'ha apoderat de la majoria. L'administració i la 
política hi han contribuït, per exemple amb l’encadenament de reformes 
educatives: LOECE (1980), LODE (1985), LOGSE (1990), LOCE (2002), LOE 
(2006), LOMCE (2013), LOMLOE (2020), més la catalana LEC (2009). Amb el 
resultat que els professors, cada cop més escèptics, han acabat 
convertint les aules en "la república de casa nostra". Cadascun la seva... "És més fàcil trobar en una sala de professorat de Finlàndia 
[Catalunya] coques, castanyes, panellets o bunyols de Quaresma que 
llibres que no siguin de text o revistes (culturals?)"... Tant de bo la hiperbòlica defensa crítica de l'educació pública de Manel
 García representi la veu d'un exèrcit silenciós de bons mestres. 
Ignasi Aragay, 19.2.2022
 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada