(arafa...)
...Una immersió només teòrica
... El
gran drama del català a l’escola és que no para de retrocedir. I això
aquest document simplement ho ignora (li preocupa molt més fer passos
cap al multilingüisme). I per què retrocedeix? Doncs perquè allà on la
pressió social del castellà és molt forta -la majoria de centres- la
immersió és més teòrica que real.
L’autonomia dels centres
... allà on la immersió hauria
de ser més forta, és on serà més tènue. Cal ser docent de català en
certes escoles per comprendre que convivència i immersió són sovint
objectius incompatibles en la Catalunya del segle XXI. I quan són
incompatibles la majoria dels docents prioritzen -aplicant un criteri
que mai gosaria criticar- la convivència.
Aquest és l’autèntic drama per al futur del català i per a la diversitat lingüística. Una
diversitat, per cert, que s’acaba de menystenir ensenyant àrab als
amazics o urdú als balutxis, o amb l’obsessió -que tard o d’hora serà
malson- que tots acabem parlant l’anglès com nadius.
Albert Pla Nualart
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada