diumenge, 29 de juny del 2014

pd 133

EL PERIÓDICO, Martes, 9 de septiembre de 1986
CARDENAL, LA ÉTICA DEL REVOLUCIONARIO
Eduardo Giordano

"Som fidels a Déu i a l'Evangeli abans que res, i només en segon terme a les disposicions de un Papa o dels bisbes. Els cristians no hem de fer res que vagi en contra de la nostra consciència. Sant Tomàs d'Aquino ens diu que si un Papa ordena alguna cosa que va contra la pròpia consciència no s'ha d'obeir , encara que sigui a risc de ser excomunicat. I diu que la màxima autoritat per a un cristià no és el Papa, sinó Déu i la seva consciència...
...
Les circumstàncies, ara, em demanen de continuar amb aquest sacrifici (ser ministre de cultura). La meva vida, com a ministre, per mi és molt dura. El més dur que m'ha passat, junt amb el noviciat a la Trapa. No puc disposar del meu temps, i he d'estar en actes oficials que suporto amb un gran esforç de voluntat. Però jo considero que estic fent la voluntat de Déu..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada