dilluns, 26 de maig de 2014

pd 9

Sí si no és pas un error, no sé perquè el número 9 o no el vaig fer, o no el vaig enviar o l'he perdut. O sigui que aprofitant que ja n'he fet cent envio aquest "extra".
Aprofito també per recordar que si no vols rebre més "papers" d'aquests només ho has de dir i t'esborraré de la llista,(però no de l'amistat).
Et recordo també que sempre pots consultar el bloc on els guardo tots: 
En aquest pd, i sense que serveixi de precedent, vull recomanar aquest llibret de només 90 pàgines que acabo de llegir:

LA RIQUESA D'UNS QUANTS BENEFICIA A TOTHOM?
Zygmunt Bauman
Entre altres moltes coses interessants en transcric dues o tres:
  • ...és una ràbia que expressa el desig desesperat dels qui no tenen recursos d'entrar al paradís consumista encara que només sigui durant un moment fugaç, i no pas la voluntat de qüestionar i desafiar el principi fonamental de la societat consumista, és a dir, l'axioma segons el qual perseguir la felicitat equival a comprar i que cal buscar la felicitat que ens espera als prestatges de les botigues.”
  • Ara tots som consumidors, consumidors abans de tot, consumidors de ple dret i deure...El grau en què ens dediquem a comprar i la facilitat amb què llencem un objecte de consum per substituir-lo per un de “nou i millor” són els indicadors principals que mesuren la nostra posició social i la nostra puntuació en la competició per aconseguir l'èxit a la vida....Des que naixem fins que morim, ens formen i ens instrueixen perquè tractem les botigues com si fossin farmàcies plenes de remeis que guareixen o mitiguen tots els mals i afliccions de la nostra vida...Gaudir plenament del consum significa gaudir plenament de la vida. Compro, doncs, existeixo.
  • No comprar és l'estigma discordant i exasperant d'una vida incompleta, un senyal que indica que s'és una nul·litat que no serveix per a res. No només un estigma d'absència de plaer, sinó també d'absència de dignitat humana. I encara més, d'absència de sentit de la vida...
  • Els supermercats són els temples de culte i destinacions de pelegrinatges rituals.
  • La interacció d'uns humans amb els altres s'ha empeltat d'aquest model de relació entre client-producte o usuari-servei...En termes generals, el món, havent caigut en una trampa com aquesta, no és un terreny propici per a la confiança, la solidaritat i la cooperació cordial entre les persones. Aquest món devalua i menysprea la confiança mútua i la lleialtat,l'ajuda mútua, la cooperació desinteressada i l'amistat per si mateixa.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada