diumenge, 14 de desembre de 2014

pd 261

AVUI, 27 de juny de 1985
PROGRAMA D'IMMERSIÓ I PROJECTE EDUCATIU
Joaquim Arenas i Sampera

... No podia deixar d'interrogar-me, entre pregunta i admiració, sobre les intervencions que acabaven de fer uns mestres en una reunió de cloenda de seminaris d'assessorament. Quanta lògica, quanta voluntat educativa, quin ofici més ben après i que distant de les pirotècnies didàctiques brillants i contundents. També es reflectia la maduresa professional en aquella vuitantena de mestres que allí s'havien aplegat. Eren de trenta-quatre escoles públiques...
...
... Hi ha un fet cert. Uns alumnes arriben a l'escola amb el coneixement, més o menys intensiu, de dues llengües, el català i el castellà. D'altres, però, només en saben una de llengua, el castellà, que és el de la seva família.
Davant d'aquesta desigualtat inicial, l'escola ha de tenir una funció compensatòria que doni a tots els alumnes les mateixes possibilitats expressives i culturals, els mateixos instruments...
...
... Perquè és un fet comprovat i estudiat científicament que, independentment de la llengua familiar, els escolars que dominen per igual les dues llengües oficials a Catalunya són aquells que han fet majoritàriament l'ensenyament en català.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada