dilluns, 20 de juliol de 2015

pd 469

EL MÓN / 297  31/12/87
L'EDUCACIÓ EN EL DISCURS POLÍTIC
Salvador Auberni

(Una altre resposta en referència a les declaracions de Jordi Pujol, a l'acte de cloenda de les III Jornades d'Ensenyament de CDC)

... Jordi Pujol va deixar ben clar que el govern de la Generalitat no pensa fer cas de les veus en contra de l'escola privada i a favor de l'escola pública, ja que l'escola privada acull el 40 per cent dels alumnes catalans i, a més, dóna un ensenyament de qualitat. Com a prova d'això va afirmar que els líders dels partits que reclamen l'escola pública porten els seus fills a la privada.. 
...
... millorar l'escola pública vol dir elevar el nombre de mestres, vol dir la introducció oficial dels especialistes a l'escola (música, plàstica, educació física), dotar-la de serveis psicopedagògics, preveure el reciclatge dels mestres dins el sistema..., vol dir disminució del nombre de nens per aula,...
...
A nosaltres la paraula treballador ens mereix molt respecte perquè implica activitat,responsabilitat, honestedat, en definitiva, professionalitat. Cal recordar també que ser "treballador" és un dels valors tradicionals de la nostra terra. Doncs bé, encara que a nosaltres, personalment, ens agradi més el terme mestre, no hem de pressuposar que la defensa de l'altre terme signifiqui abandó de les responsabilitats...
...
Si repassem les declaracions que hem anat comentant, sense gaire esforç podem concloure que la qualitat del producte educatiu és en l'escola privada, i els mals mestres, en conseqüència, la baixa qualitat, el mal producte educatiu, es troba en l'escola pública... doncs: No és això, companys, no és això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada