EL PUNT Dijous, 3 de novembre del 2005
"HOMO ZAPPING" (i 2)
Francesc Torralba Roselló
...
...
Hem exclòs del procés educatiu la memòria i, en canvi, sense l'estimulació de la memòria difícilment pot treballar la facultat imaginativa. Els nens ja no memoritzen, perquè no se'ls exigeix que recordin dades, fets, batalles, noms o obres. És veritat que moltes d'aquestes informacions que vam memoritzar essent petits les hem oblidades, però l'exercitació que vam fer ens resta com un patrimoni extraordinàriament valuós. Aquest ésser dispers i fragmentari que tenim a les aules no pot seguir el fil de la lectura, ni estar quiet davant d'una obra d'art, ni contemplar la bellesa d'un paisatge alpí, es cansa de mirar el mateix, perquè només està acostumat a veure coses, però no sap ni mirar, ni escoltar. Pateix un continu moviment de l'ànima que hauríem de ser capaços d'asserenar a través de la intervenció educativa.
En el debat sobre l'educació, no podem oblidar l'educació de la facultat intel·lectual, de la memòria, de la imaginació, del raonament i de la lògica, perquè aquestes facultats són clau per exercir correctament l'ofici de la ciutadania i tenir una bona brúixola per navegar per la vida...
... En el fons, la tesi és clara: poques idees, ben articulades i repetides fins que siguin interioritzades; idees que serveixin per orientar-se en el difícil art de viure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada