divendres, 13 de setembre del 2024

pac 14 - Voler el millor

... a banda de tots els problemes derivats dels plans d’estudi, de les noves tecnologies, de l’infrafinançament i d’altres variables, tenim un problema en l'educació dels nostres infants, més enllà de l’adquisició de coneixements. I en aquest terreny, esclar, l'actitud dels pares hi té molt a veure. Una mare...  va admetre que no podia evitar voler donar als seus fills tot allò que ella no havia tingut quan era petita o joveneta. Una mena d’incapacitat per dir no i per posar límits, un desig irreprimible d’evitar als fills qualsevol mena de frustració. En aquest marc mental dels pares i mares actuals, podem intuir que canviar les tradicionals notes acadèmiques per un genèric i mel·liflu “progressa adequadament” no va ser precisament un encert... posar límits a les criatures, dir no, ser exigents, requereix un esforç cent vegades superior a deixar-los fer. Cal ser tenaç –o pesat–, donar exemple, suportar les seves rebequeries o fins i tot assumir que pots caure’ls malament ...
Hi ha encara un altre element, crec, que deteriora la feina dels ensenyants i, en conseqüència, la qualitat del nostre ensenyament. No conec cap docent que no se’n queixi: els pares, d’un temps ençà, es veuen amb cor de discutir i fins i tot censurar les decisions dels mestres (molt més que no pas les opinions dels seus fills i filles)... Hem de ser capaços de transmetre –i, per tant, exigir– a les noves generacions compromís, capacitat de crítica i rebel·lió i el valor de l'esforç. No sembla pas tan difícil...
Sílvia Soler, 20.7.2024


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada