PER UNA DESMITIFICACIÓ DE L'ENSENYAMENT (i 2)
Miquel Porta Perales
...
La realitat no sols indica que a l'ensenyament no tot és or, sinó que indica també que en el món de l'ensenyant tampoc és or tot el que es veu. Contràriament al que creuen alguns il·lusos no resulta gens difícil d'endevinar coses com ara les següents: que hi ha molts ensenyants que, literalment parlant, si poguessin fugirien cap a una altra feina menys "bonica", però socialment més valorada, més ben pagada, menys generadora de depressions...;que molts ensenyants no poden inserir l'alumne dins la realitat que l'envolta...; que la pedagogia no directiva i no normativa que llueixen molts ensenyants és generadora d'analfabetisme funcional...
...
Que ningú s'irriti, que ningú se senti ofès, que cap susceptibilitat se senti ferida, injuriada, difamada o vexada, ja que aquestes línies només tenen la modesta pretensió de desmitificar l'ensenyament i l'ofici d'ensenyant... En altres termes, l'ensenyament no arreglarà els problemes del món ni ens portarà al millor dels mons possibles ni reconciliarà l'home amb ell mateix i amb els altres. És clar que l'ensenyament i l'educació són imprescindibles per aprendre coses i per viure millor i més dignament. Però, no cal ni és bo que s'adjudiqui l'adjectiu "sublim" a coses i feines que ni ho són ni ho han de ser...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada