dissabte, 20 de juny de 2015

pd 439

TRIUNFO, 26 de juliol del 1975
LA EDUCACIÓN PREESCOLAR: UNA DOBLE NECESIDAD (i 2)
Mª Victoria Abril y Mª Jesús Miranda

... continua

"Es pretén a vegades que la família moderna representa una defensa contra les pressions totalitàries i de masses. Això és cert en  el millor dels casos: quan els pares coordinen amb habilitat l'autoritat i l'afecte... En general, la família constitueix la "corretja de transmissió" a través de la qual es trameten als pares les pressions totalitàries cap a la conformitat que reben els fills" (Barrington Moore, Jr.:"Poder político y teoria social". Anagrama. Barcelona, 1969. Pàgina 150)...
... La civilització actual ja ha demostrat que és eficaç: els homes han posat el peu a la Lluna. Però s'ha mostrat també profundament insolidària: milions de nens moren cada any de fam i de misèria.
Pensem que la font d'aquesta insolidaritat la trobem en la nostra forma diària de viure, en un individualisme que no és compatible amb una societat de dimensions mundials. Tancats en els nostres petits apartaments, els homes d'avui dia amb prou feina podem conèixer com a tals a tres o quatre persones. La resta són els nostres enemics en la competició o simplement objectes animats que ens proporcionen coses. La família extensa, el veïnat, la parròquia, els amics "de tota la vida", han desaparegut de la vida urbana...
... Un sistema d'educació preescolar en el que les tècniques pedagògiques s'utilitzin per fer individus racionals i lliures, no estaria en contra de cap humanisme conegut. Però contribuiria al desvetllament de personalitats autònomes capaces d'enfrontar-se a les pressions totalitàries i milloraria realment la igualtat d'oportunitats educatives.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada