dilluns, 6 de març del 2017

pd 956

(Avui, excepcionalment, no ressenyo un paper de diari, sinó tres o quatre planes d'un llibre)
ÚLTIMA NOTÍCIA DE JESÚS EL NATZARÉ
Sobre miracles i resurreccions (pgs. 388, 393, 394 i 404)
Lluís Busquets i Grabulosa

J.D. Crossan, sense negar que el Jesùs històric sigui un veritable guaridor i exorcista ni negar tampoc que els seus seguidors consideressin aquestes accions com a miracles, especula que no es pot afirmar amb certesa cap dels relats de guarició, exorcisme o revitalització com a plenament històric en la seva forma narrativa actual...
...
Davant d'aquests vint-i-tants fets prodigiosos, certament podríem establir un sedasseig cercant explicacions de quatre mena: literàries, contextuals, naturals i liturgicofiducials...
... d'explicacions naturals a determinats miracles (el més gran de tots, la «resurrecció» de Jesús), se n'han cercat sovint...
Hi ha, doncs, miracles que són actes litúrgics encoberts, expressions de la fe d'aquelles primeres esglésies que creien en Jesús. Les revitalitzacions – no pas resurreccions, perquè, quan ressuscitem, no morirem mai més – són tres...
...
... no volem insistir pas en aquests tipus de signes, què, òbviament, no es poden pas prendre com a cròniques històriques. La prova que la revitalització de Llàtzer pot ser una simple anticipació és que Jesús fa el mateix itinerari que les dones faran vers el seu sepulcre, proposa la mateixa qüestió («On l'heu posat?»), té les mateixes reaccions (plany i temor), per no parlar del marc (cova i pedra) ni del sudari i les benes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada