dissabte, 11 de juliol del 2020

pd 1885 Fragments de dietari 1

(arafa...)

... La gent neix i viu en la història. La història transcorre i la gent s'hi mor, sense saber com acabaran moltes coses que l’han neguitejada profundament. Jo em puc morir demà, per exemple, i mai no sabré si els nostres presos viuen ja en llibertat, si els nostres exiliats han pogut tornar a casa, si el meu país, finalment, és un país lliure i sobirà, amo de la pròpia legislació, de la pròpia justícia. La història és cruel. Quan dic “Jo no ho veuré”, sempre penso que potser sí. Una ombra d’optimisme em fa les coses mínimament suportables. Però la veritat és que qui mana és la història, la que veu els moviments humans des del seu núvol llunyà i escriu el que passa. Potser cap dels catalans que som vius en aquest moment no veurem encara la llibertat del nostre país. O sigui que en tenim per a cent anys, com a mínim. Potser la veurem tots. Vivim en un estat d'ansietat que ens encoratja. Però que alhora ens fatiga, ens cansa. Això és la vida humana...

Narcís Comadira

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada